Cím: H-3300 Eger, Eszterházy tér 1.; Postacím: 3301 Eger, Pf.: 43.; Tel.: +36 36 / 520 400

Óvodapedagógusok tanácskozása a Líceumban

Utolsó módosítás: 2016. november 23.

A Pszichológia Intézet szervezésében 2016. november 22-én került sor a Líceumban „Az óvodai nevelés kihívásai a korszerűség tükrében” címmel megrendezett szakmai konferenciára. A program vonzerejét jól mutatja, hogy az előadásokat több mint kétszáz érdeklődő kísérte figyelemmel.

Az Eszterházy Károly Egyetemen (a továbbiakban EKE) első alkalommal rendeztek az óvodapedagógusok számára konferenciát. Dr. Héjja-Nagy Katalin dékánhelyettes, a Pszichológia Intézet vezetője elmondta, a tanácskozás nem titkolt célja megmutatni, hogy intézményünk elkötelezett azokkal az óvodapedagógiai irányvonalakkal kapcsolatban, amelyeket gyakorlatvezető és mesteroktatóink az óvodai nevelésről vallanak. Ezt követően Dr. Perjés István, a Pedagógiai Kar dékánja is köszöntötte a jelenlévőket.

A szakmai előadások sora – a konferenciát szervező - Bocsiné Percze Andrea gyakorlatvezető tanár prezentációjával indult, aki történetiségében, azaz 1953-tól napjainkig terjedően ismertette azokat az alapprogramokat, amelyek a hazai óvodai nevelést és módszertani felfogását meghatározták.

Dr. Kolozsváry Judit főiskolai docens, szakpszichológus az egyéni szükségletek felismerésének fontosságáról beszélt hallgatóságának, kiemelve, hogy a fiziológiai és érzelmi szükségletek terén az óvodában is biztosítani kell az emberi méltóságot. Ha képesek vagyunk felismerni a gyerekek egyéni (táplálkozással, alvással, mozgással és érintéssel kapcsolatos) szükségleteit, akkor kellően szilárd alapot tudunk biztosítani ahhoz is, hogy kialakuljon az óvodapedagógus és kisgyerek közt a személyes és szeretetteljes kapcsolat. Erre felépítve tudjuk aztán hatékonyan alkalmazni a személyre szabott differenciált bánásmódot.

Dr. Pálfi Sándor a Debreceni Egyetem tanszékvezető főiskolai tanára a szabad játékban rejlő lehetőségekre hívta fel a figyelmet, szórakoztató, életszerű példákkal illusztrálva az ezzel a témával kapcsolatos jelenlegi óvodapedagógia gyakorlatot.

Körmöci Katalin Brunszvik Teréz-díjas mestertanár, az Óvodai Nevelés főszerkesztője a tevékenységben megvalósuló tanulás fejlesztő erejéről elmondta, a gyerekek az önálló, az élményt és örömöt adó tevékenységeik során szerzett tapasztalataikat építik be a már meglévőkbe. A pedagógusnak leginkább arra kellene figyelnie, hogy indirekt módon segítse kialakítani ezt a tanulásra alkalmas állapotot.

Gál Judit az EKE mesteroktatója, az egri Felsővárosi Óvodák vezetője a mindennapi óvodai gyakorlatról szerzett tapasztalatait foglalta össze, fókuszálva a pedagógusszerep változásaira. A konferencia résztvevői a program zárásaként az Egri Pinceszínház intézményünk egyetemmé válása alkalmából bemutatott „Szándék" című előadását nézhették meg felvételről a Líceum 302-es mozi termében.

Szerző: Dr. Herzog Csilla

Fotó: Szántó György

 


< Vissza