- Egyetem
- |
- Szervezet
- |
- Kutatás
- |
- Tudomány
- |
- Nemzetközi
- |
- Jelentkezők
- |
- Kultúra
- |
- Hallgatók
- |
- Alumni
- |
- Közlemények
- |
- Folyamatleírások
- |
- Dok
Óvodapedagógusok tanácskozása a Líceumban
Utolsó módosítás: 2016. november 23.
A Pszichológia Intézet szervezésében 2016. november 22-én került sor a Líceumban „Az óvodai nevelés kihívásai a korszerűség tükrében” címmel megrendezett szakmai konferenciára. A program vonzerejét jól mutatja, hogy az előadásokat több mint kétszáz érdeklődő kísérte figyelemmel.
Az Eszterházy Károly Egyetemen (a továbbiakban EKE) első alkalommal rendeztek az óvodapedagógusok számára konferenciát. Dr. Héjja-Nagy Katalin dékánhelyettes, a Pszichológia Intézet vezetője elmondta, a tanácskozás nem titkolt célja megmutatni, hogy intézményünk elkötelezett azokkal az óvodapedagógiai irányvonalakkal kapcsolatban, amelyeket gyakorlatvezető és mesteroktatóink az óvodai nevelésről vallanak. Ezt követően Dr. Perjés István, a Pedagógiai Kar dékánja is köszöntötte a jelenlévőket.
A szakmai előadások sora – a konferenciát szervező - Bocsiné Percze Andrea gyakorlatvezető tanár prezentációjával indult, aki történetiségében, azaz 1953-tól napjainkig terjedően ismertette azokat az alapprogramokat, amelyek a hazai óvodai nevelést és módszertani felfogását meghatározták.
Dr. Kolozsváry Judit főiskolai docens, szakpszichológus az egyéni szükségletek felismerésének fontosságáról beszélt hallgatóságának, kiemelve, hogy a fiziológiai és érzelmi szükségletek terén az óvodában is biztosítani kell az emberi méltóságot. Ha képesek vagyunk felismerni a gyerekek egyéni (táplálkozással, alvással, mozgással és érintéssel kapcsolatos) szükségleteit, akkor kellően szilárd alapot tudunk biztosítani ahhoz is, hogy kialakuljon az óvodapedagógus és kisgyerek közt a személyes és szeretetteljes kapcsolat. Erre felépítve tudjuk aztán hatékonyan alkalmazni a személyre szabott differenciált bánásmódot.
Dr. Pálfi Sándor a Debreceni Egyetem tanszékvezető főiskolai tanára a szabad játékban rejlő lehetőségekre hívta fel a figyelmet, szórakoztató, életszerű példákkal illusztrálva az ezzel a témával kapcsolatos jelenlegi óvodapedagógia gyakorlatot.
Körmöci Katalin Brunszvik Teréz-díjas mestertanár, az Óvodai Nevelés főszerkesztője a tevékenységben megvalósuló tanulás fejlesztő erejéről elmondta, a gyerekek az önálló, az élményt és örömöt adó tevékenységeik során szerzett tapasztalataikat építik be a már meglévőkbe. A pedagógusnak leginkább arra kellene figyelnie, hogy indirekt módon segítse kialakítani ezt a tanulásra alkalmas állapotot.
Gál Judit az EKE mesteroktatója, az egri Felsővárosi Óvodák vezetője a mindennapi óvodai gyakorlatról szerzett tapasztalatait foglalta össze, fókuszálva a pedagógusszerep változásaira. A konferencia résztvevői a program zárásaként az Egri Pinceszínház intézményünk egyetemmé válása alkalmából bemutatott „Szándék" című előadását nézhették meg felvételről a Líceum 302-es mozi termében.
Szerző: Dr. Herzog Csilla
Fotó: Szántó György